Min handlekurv

Lukk

Trenings inspirasjon med Sissel Håve!

Skrevet av Conquer

• 

Publisert

Trenings inspirasjon med Sissel Håve!

Hei! Mitt navn er Sissel, jeg er 23 år og kommer fra Stjørdal.

I en travel hverdag fungerer trening som en fin måte å koble av på, i alle fall for meg. Jeg liker å slite meg ut maksimalt på trening, og jeg digger den deilige følelsen man får etterpå! For meg startet treninga for fullt i 2015, da jeg bestemte meg for å gå opp i vekt. Mange sliter med å gå ned i vekt, men jeg vil påstå at det er like vanskelig å komme seg opp for de som har en høy forbrenning og sliter med å få kiloene til å feste seg. I dag har jeg et mye mer avslappet forhold til kropp og vekt, da jeg klarte å nå målene mine ved hjelp av trening og riktig kosthold. 



Jeg prøver å trene 4-6 dager i uka, og jeg varierer mellom ulike treningsprogram som jeg har satt opp selv. Noe av det jeg prøver å variere mellom er naturligvis hvilke muskelgrupper jeg fokuserer på, men også antall repetisjoner, vekt (lite vekt, middels vekt og max, ved styrke) og distanse (ved løping) slik at jeg både får bygget muskler men også blir sterkere og kan teste hvor mye jeg klarer. Med årene har jeg blitt veldig glad i å trene rumpe og lår, og jeg tenkte derfor å dele ei økt med dere som jeg er veldig glad i. Her bruker jeg å avslutte med noen mageøvelser i tillegg. Økta ser slik ut: 


Ellipsemaskin eller trappemaskin i 15-20 minutter (Oppvarming)

Knebøy 12-15 reps x 5

Goblet squat med squeeze 12-15 reps x 4

Bulgarske utfall i TRX 12-15 reps x 4 

Hip-thrust 12-15 reps x 4

Sit ups 25-30 reps x 3

Diagonal magecrunch 12-15 reps x 3

Båten med rotasjon 25-30 reps x 3


Er du gira på å prøve noe annet enn ditt eget program, og skal trene disse muskelgruppene, så anbefaler jeg å gi denne økta et forsøk! 🙂

Følg meg gjerne på min instagram: sissel.haave