Min handlekurv

Lukk

Høy puls og syrefest

Skrevet av Conquer

• 

Publisert

Høy puls og syrefest

Mitt navn er Ida-Iness, 28 år og har en snupp på 3år. Jeg er utdannet spesialpedagog og jobber for tiden i pedagogisk team i Oslo. Trening har vært en del av livet mitt så lenge jeg kan huske. Jeg elsker styrketrening og intervaller både inne og ute.

I dag har jeg lyst til å dele en økt med dere som garantert blir en svettefest. Den er nemlig kalt the 300 workout. Økten er enkel å tilpasse til nivået du er på. Det er et slags supersett som kombinerer 6 øvelser med 50 reps på hver øvelse. Målet er å kjøre de 50 repetisjonene uten pause, men det er lov med litt pause innimellom. Det beste er å ha akkurat nok vekter slik at du kan klare 50 repetisjoner uten pause. Økten skal utføres på 30 min eller mindre inkludert oppvarming.

The 300 workout:

  • Oppvarming 5-10 min

  • 25 pullups (Jeg bruker strikk siden jeg ikke klarer å kjøre 25 pullups på rad)

  • 50 markløft 

  • 50 pushups

  • 50 hopp på kasse

  • 50 floor whipers/side eller jack-knife sit-up

  •  

    25/arm clean and press med hantler

  •  

    25 pullups

                           

 

Energi i hverdagen

Denne økten har vært min redning de siste 6 måneder da jeg holdt på med masteroppgave ved siden av 100 % jobb. Jeg trente rundt 2-3 ganger i uken, men som oftest 2 ganger da jeg hadde verken så mye motivasjon eller energi til å trene så mye mer enn det. Jeg føler likevel at jeg har klart å vedlikeholde formen min og jeg trenger ikke starte helt på nytt nå som jeg har en litt mindre hektisk hverdag. Om du ikke har prøvd denne før, håper jeg du får inspirasjon til en ny økt.



Ida-Iness

Følg meg gjerne videre på CONQUERBLOGGEN og på min instagram: @idainess

 @idainess