Frykten for treningsstudioet!

Frykten for treningsstudioet!

En ting er dørstokkmila, det å komme i gang med treningen som du gang på gang har sagt du skal starte med...

Nyttårsforsett etter nyttårsforsett lover du deg selv å virkelig gå "all in" nå skal jeg virkelig begynne med treningen!

Og så har vi den store frykten-frykten for treningsstudioet!

Usikkerhet, dårlig selvtillit, samt det å kunne holde fokus på det du ønsker å gjøre (trene) blir et stadig problem. Der du er redd for at alle skal se på deg når du trener, ser jeg egentlig bra ut, trener jeg riktig osv...Rett og slett angsten for alle disse faktorene og folkene, som gjør det umulig for deg å trene!? Vel, mange har vært der og flere av oss er der den dag i dag.

MEN...
Du må ikke starte på et organisert treningsstudio for å kunne faktisk utføre ei treningsøkt...
Det finnes faktisk et alternativ!
Lag ditt eget treningsstudio hjemme (innendørs/utendørs) uten at noen skal se på deg, uten masse folk tilstede og til slutt uten noen form for frykt! Og etterhvert som hjulene ruller og du har kommet godt  i gang, så vil du kanskje se at selvtilliten øker, du blir mer sikker og komfortabel på deg selv samt få en god dose form for mestringsfølelse!

Husk at du er sterkere enn du tror:-)

Det finnes uendelig med kroppsøvelser/øvelser du kan gjøre hjemme med og uten utstyr! Feks enkeltøvelser, sirkeltreninger, bygg din egen hinderløype, løping i skog og mark osv... Lett tilgjengelig utstyr kan feks være dekk, bildekk, traktordekk som lett fåes tak i gratis hos en dekkforhandler.

Kanskje utstyr som stein og tau kan være med på å mikse opp noen ekstra øvelser også. Her får du allsidig trening, både i pose og sekk som inneholder: Styrke, kondisjon, core, motorikk, balanse, spenst, bevegelighet og eksplosivitet!

Bare kreativiteten taes i drift så kommer du langt!
Få opp grunnmuren gjerne ved å ta en titt på sosiale medier som feks Facebook,  Instagram, Google, YouTube, kontakt med PT'er osv for inspirasjon/tips og forslag til øvelser du kan gjøre.
Har du begrenset med areal innendørs, så flytter du deg utendørs.
Ved eller i din bopel eller langt til skogs-er opp til deg, så lenge du får gjort det du skal gjøre!

MOTIVASJON

Motivasjon kan være så mangt...
Feks det å prestere bedre på treningen vår, så kan vi i bruk verktøy/hjelpemidler. Alt fra treningsklær, musikk, inspirasjonsvideoer, bilder, din egen fremgang osv.
Og dette funker stort sett for alle!

Men...

Det er enda en viktig detalj som jeg mener er selve styrestaget til motivasjonen...Og det er variasjon!!!!
Uten variasjon i din trening så kan du fort gå lei samt stå på stedet hvil før du vet ordet av det!
Så varier gjerne med hva du gjør, med ulike øvelser, sett og repetisjoner. Du vil vel at dette skal være din livsstil, om ikke annet en jobb!?:-)

Så helt til slutt: Alternativet er ditt og enkelt!
Om det enten er "dørstokkmila" eller "frykten for treningsstudioet"  Se på det som en slags kur, ta trinn for trinn og følg trappen opp i ditt eget tempo som du selv føler for
! Du er nå din egen sjef for din egen trening-så det å gi opp er ikke ditt DNA;-)! Hvem vet... Kanskje en dag så er du den fryktløse treningsinstruktøren på et organisert treningsstudio:-)!

Dekk deg til og tren vel:-)

Mvh
Kjell Røstum-Mårvik
Coach/utetrening
Spartan Workout Trondheim 



Legg igjen en kommentar

Vær oppmerksom på at kommentarer må godkjennes før de blir publisert